Thursday 8 October 2015

PENANG : 3D Art Museum

Assalamualaikum..

Rasa macam nak teriak bila try login blog lama tapi tak boleh. sedih tau tapi dok teringin nak update jugak. ok fine. buat blog baru.

Aku ni bukan macam orang lain yang kaki travel tapi lately macam jiwa travel tu macam membuak-buak pulak. So decide dengan kawan-kawan pusing-pusing area penang dulu. Tempat lahir dalam surat beranak ja tulis penang tapi haremm nak jalan-jalan. kalau orang tanya aku spot area penang memang aku fail. Maaf lah.

Dah viral dalam social media pasal tempat ni, So apa lagi terus capai fon whatsapp member-member ajak p, kebetulan sorang member aku ni dah pernah p sana so senang sikit kerja aku tak payah nak guna waze bagai.. tumpang tengah cuti sem masa tu then kawan aku pun cuti memang jodoh betul. hewhew.

Tak susah pun nak cari 3D art Museum ni, korang cari padang kota lama. tempat di memang betul-betul depan padang kota. cuma kena lintas jalan sikit, sebelah tempat ni ada Hong Leong Bank. Museum ni dalam rumah kedai tau. yang jadi problem bila nak cari parking, nasib kalau korang boleh cari parking dekat-dekat situ tapi susah la selalunya full. kalau tak korang boleh park kat padang kota yang charge per hour tu. tapi kena exercise sikit lah. *jangan manja

Cerita pasal admission fee pulak RM15 (adults with MyCard), RM10 (Kids with MyCard) and RM30 (Adults without MyCard). ok la kan affordable jugak berbaloi dengan service yang diorang bagi plus tempat dia luas. korang tengok ja macam kecik sebab rumah kedai kan tapi dua tingkat dan besar. sampai aku dan member-member letih tangkap gambar. Baru rasa penatnya kerja sebagai seorang model. haha!

Jom tengok apa yang ada dalam rumah kedai ni.


















enjoy guys! thanks reading..


2 comments:

  1. Bestnya gi penang. Akak plg suka pi holiday kat penang. Makanan sedap, anak pun suka sbb dpt mandi pool n pantai. Hehee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehee nanti balik malaysia dtg la cuti2 area penang kak.

      Delete